אם גם אתם הורים לילדים שעובדים בתור עצמאים ומנהלים עסק ביתי משל עצמם, אתם בטח מודעים היטב ליתרונות הרבים שיש לצעד הזה. על אף שהרבה פעמים מדובר על עבודה קשה, אתם יכולים לנהל את הזמן של עצמכם, להחליט איזה עבודות אתם לוקחים ועל מה עדיף לוותר ובעיקר יכולים להקדיש את הזמן היקר לבני המשפחה ולילדים שבוודאי כמהים לבלות אתכם. אם התחלתם בקטן כפי שמתחילים רבים אחרים ופתחתם עוסק פטור שאפשר לכם להימנע מגבייה ומשתלום של מס ערך מוסף, כנראה שלפחות בשלב ההתחלתי זה היה מספיק ולא היה צורך בשינוי ההגדרה. עם זאת, אם גם העסק שלכם תפס תאוצה והתפתח עם הזמן ומחזור העסקאות גדל, כנראה שגיליתם שיש צורך בשינויים ושאפילו כדאי לנסות ולהגדיל את העסק. אם אתם נמצאים בנקודה הזאת ולא בטוחים איך למנף את העסק ולעזור לצמיחה הטבעית, אנחנו רוצים לחלוק כמה טיפים שאולי יעזרו.

מעבר לעוסק מורשה

חשוב לדעת כי פתיחת עוסק מורשה היא אחד השלבים בתהליך הצמיחה והגדילה של כל עסק ומה שחשוב לדעת שבשלב מסוים הצעד הזה הוא מחויב המציאות וזו בעצם לא בחירה שאפשר לעשות. עוסק פטור הוא מי שמכניס בשנה מעל סכום מסוים של רווח (המספר משתנה כל הזמן וכיום עומד על כ-100,000 שקלים. נתייחס למספר הזה כמספר הנכון לצורך העניין). כלומר, מרגע שההכנסות עולות על הסכום, חייבים לדווח לרשויות המס ולעבור לעוסק מורשה. שימו לב שמדובר על ההכנסות הנקיות ללא קיזוז ההוצאות כפי שעושים בעת חישוב הסכומים לדיווח למס הכנסה.

 הגיע הזמן להפוך לעוסק מורשה: איך הורים יכולים לפתח את העסק העצמאי שלהם?

העסקת עובדים

לאחר שתעשו את המעבר לעוסק מורשה אפשר לעבור להגדלת העסק הלכה למעשה. אם הגעתם למימוש המלא של הפוטנציאל העסקי שלכם, כנראה שאין לכם אפשרות לצמוח לא מפני שאין עבודה או אפשרויות להתרחבות, אלא מפני שיש יותר מדי עבודה שאתם לא מצליחים לעשות בעצמם. בשלב הזה שווה בהחלט לשקול את האפשרות של העסקת העובד, כאשר חשוב לעשות את התחשיב ולהבין אם הוא יכול להגדיל את הרווחים בשורה החתונה וזאת אחרי שלקחתם בחשבון את תשלומי הפנסיה, המיסים ודמי הביטוח הלאומי שיש להפריש לו. אם אתם רואים שזה לא משתלם, אפשר בהחלט לנסות ולחשוב על האפשרות של מיקור חוץ לעבודות שונות שהרבה פעמים תתאים.

שיווק וקידום

אם העסקתם עובד וגיליתם שכעת אין מספיק עבודה באופן כללי, יכול מאד להיות שזה הזמן הנכון לעשות כמה צעדים של שיווק וקידום העסק כך שתוכלו להכניס יותר עבודה. אם עדיין אין לכם פרסום ברשתות החברתיות, דעו שזה משהו שחשוב מאד לעשות וכדאי לפתוח פרופילים ברשתות המובילות. לאחר מכן תוכלו ללכת על קידום ממומן בעמודים העסקיים.

כמו כן, אם הפרסום שלכם מתנהל בעיקר דרך אתר האינטרנט שלכם, שווה בהחלט לשקול את הרעיון של קידום אורגני, דרך פרסום מצוינת שיכולה לעזור למקם את האתר בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל.

אל תפחדו לקפוץ למים

גם אם הגעתם למצב מאוזן ויציב חשוב מאד לזכור כי בסופו של דבר ועניין, עסק שעומד במקום הוא עסק שבמוקדם או במאוחר ילך אחורה. גם אם עדיין לא הגעתם לתקרת ההכנסה של עוסק פטור חשוב מאד להסתכל קדימה, לתכנן את הצעדים הבאים להבין בדיוק איפה אתם רוצים שהעסק שלכם יהיה בעוד מספר שנים.

אם תסגלו לעצמכם את החשיבה הנכונה הזאת תוכלו בהחלט לגדול ולהרחיב את העסק המשפחתי שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *