אל תסתכלו בקנקן: הטיול המפתיע בנחלת ראובן, נס ציונה

נחלת ראובן

האם ידעתם שבמרכז הארץ ישנו אתר מורשת ותרבות? זה הזמן להכיר את נחלת ראובן, מוזיאון בנס ציונה אשר מציע לכם חוויה משפחתית יוצאת דופן.

נחלת ראובן בנס ציונה: אתר מורשת היסטורי ויוצא דופן במרכז מדינת ישראל

במרחק של חצי שעה מתל אביב בלבד, ממקום אחד מאתרי התרבות והמורשת הבולטים של מדינת ישראל. המוזיאון משמש כמרכז להנצחה ושימור של המושבה נס ציונה מאז נוסדה בשנת 1882, ומאפשרת לציבור להכיר את סיפורים של מייסדי המושבה כמו גם החיים שהתקיימו במושב מאז קום המדינה. מדובר באחד המוזיאונים היפים בישראל, הן בשל עבודת השימור אשר התבצעה במקום כמו גם בשל צוות המדריכים המתנדב במקום, ומורכב מתושבים של נס ציונה. מדובר בטיול מפתיע במיוחד הן בשל העובדה כי מדובר באתר מורשת קרוב ומרכזי והן בשל מגוון הפעילויות בהן ניתן לקחת חלק, כפי שמספרת מירב, אמא לארבעה ילדים.

"ביקור מפתיע ולא מתוכנן שהוביל לביקורים נוספים"

מירב, אימא לארבעה ילדים (גילאים 3,5,9 ו 11) מאזור תל אביב חיפשה מה לעשות עם הילדים בתקופת החגים. כך היא מספרת לנו "בתקופת החגים וסביב חול המועד התלבטנו אני ובעלי לאן לקחת את הילדים. לאחר סריקה ברשתות החברתיות ולאחר המלצות של חברים, שמענו על נחלת ראובן והחלטנו לקחת את הילדים לסיור במקום. מה אגיד לכם, אל תסתכלו בקנקן! במבט ראשון המקום נראה שומם למדי, אולם לאחר מספר דקות גילינו שאנחנו לא לבד ואיתנו יש לא מעט מבוגרים כמו גם ילדים". במסגרת הביקור מספרת מיב כי "לקחנו חלק במסלול הדגל הכולל את אתר הנפת דגל הלאום, ביקור במוזיאון ההיסטורי אשר מציג תמונות כמו גם פריטים היסטוריים מאותה תקופה. מדובר במסלול הכולל בין היתר גם ביקור בבית כנסת עם ציורי קיר מרשימים במיוחד, וכן מוזיאון כוורנות יפהפייה. הסיור עצמו מותאם לקהל הצעיר, ואפילו אנחנו כאנשים מבוגרים נהנו מאוד . קצת חששנו שהילדים ישתעממו, אולם מהר מאוד גילינו שהילדים מתחברים מאוד לנושאים כמו גם מגלים עניין רב אשר בא לידי ביטוי לא רק בשאלות שהם שאלו אלא גם בפעילות שהעסיקה אותם. מה אגיד לכם, חזרנו שוב ושוב עם הילדים, ואני בהחלט ממליצה בחום להורים לצאת ולהכיר את אחד המוזיאונים היפים בישראל.

כניסה חופשית למוזיאון ושלל פעילויות

הכניסה למוזיאון היא חופשית, והוא פועל במשך שבעה ימים בשבוע. שימו לב כי בזמן החגים ישנם פעילויות לכל המשפחה וכי התערוכות מתעדכנות, ועל כן מומלץ לסגור את מקומכם מראש ובכך להבטיח כי אתם והילדים תוכלו לעבור חוויה "בלתי נשכחת ומעוררת השראה" כפי שמציינת מירב. אז קדימה, למה אתם מחכים? הגיע הזמן לבקר במקום נסתר וקסום בנס ציונה הציורית והקסומה.

נגישות